جمعه , 10 فروردین 1403 - 6:54 بعد از ظهر

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن خبر داد: تولید ۱.۲ میلیون تنی تخم مرغ تا پایان سال جاری

 

✅ به گزارش پات، محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره حذف تعرفه تخم مرغ، گفت: تعرفه این محصول برداشته شده تا تنظیم بازار و کنترل آن بر این اساس انجام شود؛ البته قیمت این محصول در کشورهای هدف برای صادرات نیز تاثیرگذار است.

⬅️وی گفت: در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۵ میلیون تن تخم مرغ در دنیا تولید شده که فقط ۳ درصد از این میزان تولید در حوزه بازرگانی قرار گرفته است؛ صادرات این تولیدات در حوزه جغرافیایی محدود و در کشورهای همجوار بوده است

⬅️مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار میهن درخواست کرد تا زمان انقضای تخم مرغ تولید شده در زنجیره سرد، پس از مطالعه علمی توسط دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با همراهی سازمان دامپزشکی کشور و این اتحادیه انجام شود.

⬅️وی از تولید ۱.۲ میلیون تنی تخم مرغ تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به سال گذشته ۵درصد افزایش داشته و ۸۰ هزار تن به تولید افزوده شده است.

⬅️به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغ تخمگذار میهن تا پایان سال دغدغه ای برای تولید تخم مرغ وجود ندارد.

⬅️وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ هزار تن تخم مرغ صادر شده که به صورت میانگین ۳ هزار تن در ماه بوده که چشمگیر نیست.

⬅️به گفته وی، رکورد صادرات تخم مرغ با ۹۴ هزارتن به سال ۹۴ برمی‌گردد.

⬅️وی با بیان اینکه ایران رقیب قدرتمندی مانند کشور ترکیه برای صادرات تخم مرغ دارد، تصریح کرد: مقاصد صادراتی تخم مرغ ایران، کشورهای عراق و افغانستان و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس مانند قطر و عمان به صورت محدود است.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار: عرضه تخم‌مرغ با قیمت‌های مصوب تخم‌مرغ مورد نیاز کشور تامین است

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

تخم مرغ ایران وارد روسیه می شود

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ …