پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 8:00 بعد از ظهر

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تاکید کرد: ارتباط بین اتحادیه ها و سازمان مرکزی تعاون روستایی باید تقویت شود

⬅️در راستای اجرای سیاست های تعاملی سازمان مرکزی با شبکه تعاونی ها جلسه مشترکی با حضور نیکبخت معاون وزیر و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران، محمدی معاون توسعه تعاونیها، تشکلها و نظام های بهره برداری، سلمان مدیرکل دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها، اعضای هیئت مدیره، بازرس و مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن برگزار شد

✅به گزارش پات؛ محمد علی نیکبخت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در نشست با اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با تاکید بر اینکه حمایت از منافع تشکلها در جلسات تخصصی، وظیفه سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران است، گفت: ارتباط بین اتحادیه‌ها و سازمان باید تقویت شود و در وزارتخانه هم معاونت‌های مختلف از نظرات سازمان و ذیل آن اتحادیه موضوعات را پیگیری کنند

⬅️ در ادامه، مهندس نیکبخت نقش و جایگاه اتحادیه و تعاونی ها در تامین امنیت غذایی کشور را بسیار مهم دانسته و تعامل، همفکری و همراهی با شبکه تعاونی ها در خصوص اجرای سیاست های بخش کشاورزی را سیاست و اولویت اصلی سازمان بیان کرد.

⬅️به گفته وی، دخالت در امور تشکل‌ها از سوی مدیران استانی به هیچ وجه مورد پذیرش نیست و ما فقط وظیفه حمایت ، هدایت و نظارت را برعهده داریم.

⬅️ رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اشاره به پیگیری مشکلات اتحادیه ها در بیرون از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، یادآور شد: احصا مشکلات اتحادیه با سازمان‌های مرتبط صنفی باید توسط سازمان مرکزی صورت گیرد و مطالبه گری و پیگیری امور با محوریت سازمان مرکزی باید انجام شود.

💢ساماندهی 94.5 درصد از واحدهای تولیدی اتحادیه مرکزی مرغ تخمگذار در کشور

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   سال نو مبارک

✅همچنین مرادی مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با ارایه گزارشی به وضعیت موجود در این صنعت پرداخت و گفت: اتحادیه مرکزی مرغداران تخمگذار میهن در سنوات قبل دارای 14 عضو بود که به 22 عضو افزایش یافته است.

⬅️وی ادامه داد: خراسان رضوی، اصفهان و قم بیشترین ظرفیت تولید واحدهای تخمگذری را دارند و در استان‌های بوشهر و گیلان تنها یک واحد تخمگذار داریم و مشکل اصلی این است که پراکنش واحدهای تخمگذار متناسب جمعیت استان‌ها نیست.

⬅️به گفته وی، بیش از 90 درصد فعالیت‌ها در ذیل 22 استان زیرمجموعه اتحادیه از محل اتحادیه مرکزی صورت می‌گیرد که انجام خرید‌ها و تمام فعالیت‌ها از کانال اتحادیه مرکزی انجام میشود.

⬅️ مرادی با نگاهی به مشکلات صنعت تخم مرغ، گفت: متاسفانه 40درصد از واحدهای فرسوده است و 25 درصد از واحدها در شرف فرسودگی هستند که در این زمینه ارتباطات بانکی با واحدهای تولیدی ضعیف است و بخش دولتی باید در جهت رفع این نقیصه عمل کند.

⬅️ وی افزود: تاریخ انقضای تخم‌مرغ تولیدی در افغانستان 45 روز است و در ایران 28 روز است که لازم است سازمان دامپزشکی تغییراتی را در دستورالعمل‌هایش داشته باشد.

⬅️وی با اشاره به اینکه قابلیت مدیریت زنجیره تولید تا مصرف از سوی اتحادیه مرکزی میهن وجود دارد، تصریح کرد: تجربیات موفقی از واگذاری امور از سوی دولت به تشکل‌ها وجود دارد و این نشان دهنده این است که می‌توان به راحتی به تشکل‌ها اعتماد کرد.

⬅️وی ادامه داد: صادرات مداوم تخم مرغ توسط خود تشکل در حال انجام است که این موضوع نشان از قابل اعتماد بودن تشکل مربوطه است.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   مهدی رضایی سرپرست بانک‌ کشاورزی شد

⬅️گفتنی است؛ در این نشست اعضا هیات مدیره اتحادیه نیز با تشریح وضعیت اعضای اتحادیه و استان ها و مسائل مبتلابه شبکه تعاونی ها، نقاط ضعف و قوت تشکلها را گزارش و در ادامه با تشریح مشکلات صنعت مرغ تخمگذار، موضوعات مورد بررسی و مداقه قرار گرفت. اعضای هیئت مدیره نیز به عنوان نماینده استانها ضمن بیان مشکلات اساسی مرغداران و همچنین لزوم نقش آفرینی بیشتر سازمان در پیگیری مشکلات تولیدکنندگان و تعامل بیشتر با سایر زیربخش های وزارت جهاد کشاورزی، هر استان را نیز به تفکیک مطرح و مورد بررسی قرار دادند.

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

تخم مرغ ایران وارد روسیه می شود

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ …