جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 9:38 قبل از ظهر

نامه اتحادیه مرکزی مرغداران میهن به ریاست جمهوری محترم در خصوص وضعیت صنعت مرغ تخمگذار کشور

 مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن: عبور از این گذرگاه سخت اصلاح نظام ارزی، نیازمند همدلی، پیگیری و تصمیم‌گیری‌های بدون تعلل توسط تمامی مسئولین محترم دولت است/ عدم اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده در موعد مقرر، و ماکول کردن اجرای نهایی تصمیمات به خارج از وزارتخانه تخصصی مشکل بزرگ صنعت تولید تخم مرغ کشور است/ گله های مرغ تخم گذار بالای ۸۰ هفته مستهلک بوده و باعث مازاد تولید می شوند.

مهندس محمد مرادی مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغدارن میهن طی نامه ای به رئیس جمهور، ضمن تاکید بر همکاری ها و همدلی های این اتحادیه برای پیشبرد سیاست های دولت، از تعلل در تصمیم گیری ها و اجرای تصمیمات از طرف دولت گلایه کرد.

مرادی تاکید کرد که عبور از این گذرگاه سخت اصلاح نظام ارزی، نیازمند همدلی، پیگیری و تصمیم‌گیری‌های بدون تعلل توسط تمامی مسئولین محترم دولت است. وی از عدم تحقق اجرای برنامه هایی خبر داد که با پیگیری اتحادیه تدویه و به تایید وزارت جهاد رسیده اند.

مرادی در این نامه دلیل این مشکلات را نبود فرماندهی واحد در اجرای برنامه ها دانسته است. موارد بارز این ضعف، تصمیم به حذف عوارض صادرات تخم مرغ خوراکی جهت خروج بخشی از مازاد تولید به صورت هدفمند و کنترل شده بوده که علیرغم گذشت بیش از یک ماه ازز تصویب آن به گمرکات کشور ابلاغ نشده است. عدم تحویل مطالبات نهاده مرغداران قبل از اجرای اصلاحات ارزی نیز مشتی از خروار این مشکلات است.

مدیر عامل اتحادیه میهن ضمن اعلام زیان روزانه ۴۵۰ میلیاردی مرغدارن نوشته است: «تمامی برنامه های دولت محترم به سمت و سوی حمایت از مصرف کننده سوق پیدا کرده است. غافل از اینکه حمایت کامل از تولید کننده، همان حمایت از مردم می باشد. اما متاسفانه بعد از آزادسازی تولیدکنندگان به حال خود رها گردیده‌اند.»

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی برعموم شیعیان جهان تسلیت و تعزیت باد

وی در این نامه خاطر نشان کرد: «عدم اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده در موعد مقرر، و موکول کردن اجرای نهایی تصمیمات به خارج از وزارتخانه تخصصی و از دست دادن زمان و فرصت ها چنانچه اقدام فوری در خصوص جلوگیری از خسارات بیشتر صورت نپذیرد، آینده این صنعت و استمرار تولید را با مخاطره بسیار جدی از هم گسیختگی شیرازه تولید مواجه خواهد نمود که تبعات اقتصادی و اجتماعی آن گریبانگیر مردم خواهد شد.

این اتحادیه همچنین برنامه دیگری به معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، با اعلام ضرر و زیان هنگفتی که متوجه تولیدکنندگان تخم مرغ کشور شده است، خواهان حذف نهاده گله های مرغ تخمگذار بالای۸۰ هفته شد. بنا بر این نامه، گله های بالای ۸۰ هفته ضمن مستهلک بودن، باعث مازاد تولید می‌شوند.

 

 

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

شرایط صدور مجوز واحدهای دامداری، مرغداری و صنایع وابسته تسهیل شد

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به حساسیت مراکز نگهداری و پرورش صنعت دام، …