یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403 - 10:29 قبل از ظهر

اقدامات موثر بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان تخم‌مرغ

👈 محمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا گفت: ۲۰ درصد از تولید تخم‌مرغ کشور در قالب زنجیره‌ها و حدود ۸۰ درصد در واحدهای غیر زنجیره تولید می‌شود که همه تولیدکنندگان در تلاش هستند تا به‌سوی افزایش بهره‌وری و بهبود روند تولید حرکت کنند.
🔸وی افزود: مهم‌ترین اقدام تحولی بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش بهره‌وری در چرخه تخم‌مرغ تلاش در راستای تأمین به‌موقع نهاده درزمان طلایی آن برای تولیدکننده بوده است. این باعث شد تا دغدغه تولیدکنندگان در این حوزه مرتفع شود. سایر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در سال ۱۴۰۲ در این حوزه، حمایت از بازار داخلی و همچنین رفع منع صادرات تخم‌مرغ بود که کمک بزرگی به تولیدکنندگان تخم‌مرغ بود.
🔸 مرادی در خصوص صادرات تخم‌مرغ بیان کرد: برنامه‌ریزی امسال برای تولید تخم‌مرغ به دلایل مختلف موجب افزایش ظرفیت و تولید شد. این دلایل اعم از پیش‌بینی تغییر سرانه مصرف تخم‌مرغ در کشور و برنامه‌ریزی برای صادرات مستمر این محصول بود که باعث شد در افزایش تولید محصول و صادرات مستمر موفق باشیم.
🔸وی افزود: در مقطع کوتاهی منع صادرات به وجود آمد که با درایت بخش بازرگانی جهاد کشاورزی رفع شد اما در نیمه دوم سال مصرف داخلی تخم‌مرغ در کشور افزایش پیدا می‌کند و صادرات محدودتر از نیمه اول سال است که بر این اساس بتوانیم اولویت تنظیم بازار داخلی را حفظ کنیم و در کنارش به صادرات بپردازیم.
🔸مرادی درباره تأمین نهاده‌ها بیان کرد: وزارت جهاد در چهار ماه گذشته طی اقداماتی که انجام داد توانست کمبودی که در تأمین نهاده‌ها به‌خصوص کنجاله سویا داشت را جبران کند. همچنین شرایطی فراهم کرد تا نهاده‌های چند ماه آینده تولیدکننده را تأمین کند که با توجه به این اقدامات مؤثر، شرایط کمی و کیفی برای تولیدکننده به شرایط ایده آل نزدیک شود.
🔸وی در خصوص اصلاح قیمت تخم‌مرغ گفت: قیمت نهایی یک محصول متأثر از هزینه مواد اولیه است به همین دلیل بحث قیمت‌گذاری مهم است و تولید باید اقتصادی باشد تا تداوم داشته باشد.
شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   قیمن روز تخم مرغ تاریخ 1400.10.05

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد

ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» برخی کالا‌های حوزه‌ جهاد کشاورزی …