جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 10:48 بعد از ظهر

اتحادیه تولیدکنندگان تخم مرغ: قیمت تخم مرغ اصلاح شود/ احتمال کمبود تخم مرغ در نیمه دوم سال آتی

اختصاصی دامیران- محمد مرادی: به دلیل تداوم ضرر و زیان مرغداران، تقاضا برای حذف گله های جوان و پر تولید فزونی یافته است/ اصلاح قیمت تمام شده تخم مرغ و تعیین قیمت بر اساس هزینه های جاری ضروری می باشد.

مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخمگذار، در نامه‌ای خطاب به معاون امور تولیدات دامی و معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، خواستار اصلاح قیمت مصوب تخم مرغ شد. این اتحادیه افزایش حداقل دو برابری هزینه های تولید تخم مرغ پس از اجرای طرح حذف ارز ترجیحی، برای واردات دو نهاده پرمصرف ذرت و کنجاله سویا در جیره طیور تخمگذار، و همینطور افزایش شدید قیمت سایر نهادهای مصرفی را موجب ناکافی بودن درآمد حاصل از فروش، برای پوشش هزینه های تولید دانست.

در این نامه آمده است: به دلیل ماهیت پرورش مرغ تخمگذار مرغدار پس از جوجه ریزی و پولت ریزی ناچار به نگهداری گله می باشد. به دلیل تداوم ضرر و زیان مرغداران، تقاضا برای حذف گله های جوان و پر تولید فزونی یافته، و بیانگر آن است که در سال آینده به خصوص در نیمه دوم سال با کمبود تخم مرغ مواجه خواهیم بود. برای پیشگیری از کاهش تولید و ترغیب مرغداران به نگهداری گله های موجود، و همچنین ایجاد انگیزه برای ادامه فعالیت، اصلاح قیمت تمام شده تخم مرغ و تعیین قیمت بر اساس هزینه های جاری ضروری می باشد.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان مرغ تخم گذار: خرید تضمینی تخم مرغ و ادامه صادرات تخم مرغ خوراکی

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

شرایط صدور مجوز واحدهای دامداری، مرغداری و صنایع وابسته تسهیل شد

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به حساسیت مراکز نگهداری و پرورش صنعت دام، …