پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 2:20 بعد از ظهر

چین، نبض تولید بذر جهان را در دست می گیرد

آکادمی علوم کشاورزی چین اعلام کرد استان هاینان در جنوب این کشور در آینده‌ای نزدیک نقش کلیدی در حفظ منابع ژنتیک گیاهی چین ایفا خواهد کرد و به زودی به مرکز جهانی تولید بذر تبدیل می‌شود.

این آکادمی در بیانیه‌ای رسمی در مورد اهداف تعیین شده خود برای سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که به دنبال ایجاد پایگاهی بزرگ برای حفظ منابع ژنتیکی خواهد بود، به همین دلیل قرار است در استان هاینان به هدف مورد نظر خود برسد.

این آکادمی دارای مجموعه‌ای غنی از پروتوپلاسم جوانه با بیش از ۵۰ هزار نمونه است به همین دلیل انتظار می‌رود که جزیره هاینان به یک مرکز بزرگ تولید بذر جهانی تبدیل شود و به طور مؤثر به حفظ عرضه بالای محصولات کشاورزی چین کمک کند.

براساس گزارشات این آکادمی تحقیقاتی در حال حاضر دارای چندین انبار بزرگ برای ذخایر ژنتیکی در چین است. همچنین تعدادی گلخانه برای پرورش انواع گیاهان ایجاد کرده که ۱۸ مورد از این تأسیسات در استان هاینان واقع شده است. علاوه بر این استان به دنبال توسعه فناوری‌های نوین جوجه کشی و پرورش حیوانات اهلی است.

استان هاینان نقش کلیدی در برنامه اصلاح بذر چین ایفا می‌کند به طوری که پروژه‌های اصلاح نژادی که در استان انجام می‌شود هر ساله توجه صدها سازمان تحقیقاتی، دانشگاه‌های و شرکت‌ها توسعه یافته را به خود جلب می‌کند. هزاران متخصص از مناطق مختلف چین و از کشورهای دیگر در این پروژه‌ها شرکت می‌کنند.

دولت چین قصد دارد در سال‌های آینده یک مجتمع تحقیقاتی و تولیدی پیشرفته در این جزیره ایجاد کند تا بتواند سریعاً انگیزه افزایش تولید محصولات کشاورزی را در سراسر این کشور کشور بالا ببرد، به همین دلیل مقامات چینی معتقدند که مرکز اصلاح و تولید بذور در استان هاینان می‌تواند امنیت غذایی چین را به میزان قابل توجهی بالا ببرد و بازارهای جهانی را به تسخیر خود درآورد.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   مصوبات مهم کارگروه تنظیم بازار و کالاهای کشاورزی: تامین نهاده دامی دامداران تا پایان سال ۱۴۰۰

منبع: ایران آنلاین

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

تخم مرغ ایران وارد روسیه می شود

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ …