پنجشنبه , 9 فروردین 1403 - 5:52 بعد از ظهر

نظارت جدی دامپزشکی یزد برای مقابله با بیماری آنفلوانزای پرندگان

مدیر کل دامپزشکی استان یزد از رصد و پیگیری مستمر بازرسان دامپزشکی استان در راستای شناسایی و برخورد با واحدهای غیرمجاز در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
«علی فاتحی‌نیا» در نشست ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار، مدیر کل مدیریت بحران استانداری و اعضای این ستاد استانی برگزار شد، هدف از برگزاری این ستاد را ایجاد آمادگی در مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و افزود: برگزاری ستاد کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوانزا موجب افزایش توانایی مقابله در صورت شیوع احتمالی این بیماری می‌شود.
وی گفت: با توجه به آنکه عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصول سرد سال فعال‌تر و دارای قابلیت انتقال و فراگیر شدن است؛ آمادگی مجموعه و مشارکت سایر ارگان ‌ا و صاحبان صنعت پرورش طیور نقش اساسی در پیشگیری از بروز و شیوع بیماری و کنترل حداکثری در صورت بروز بیماری دارد.
فاتحی‌نیا دامپزشکی را به عنوان یکی از پایه‌های مهم در حفظ سرمایه‌های اقتصادی کشور عنوان و با بیان آن که صنعت دام و طیور از نظر اقتصادی بعد از صنعت نفت قرار دارد، بر آمادگی کامل این نهاد سلامت محور جهت مقابله با تهدیدات زیستی تأکید کرد.
این مسئول در ادامه با بیان این که در صورت وقوع بیماری بهداشت جامعه و وضعیت دام و طیور به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و استان با کمبود تولید فراورده‌های دامی مواجه خواهد شد، گفت: در راستای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان رصد و پیگیری بازرسان دامپزشکی استان یزد در راستای شناسایی و برخورد با واحدهای غیرمجاز به طور مستمر انجام می‌شود و جلوگیری از ایجاد واحدهای پرورش غیرمجاز و نظارت و کنترل بر واحدهای مجاز فعال در دستور کار است.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   بیمه طیور خردادماه 1400

منبع: itpnews

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

تخم مرغ ایران وارد روسیه می شود

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ …