جمعه , 10 فروردین 1403 - 8:14 قبل از ظهر

فاسد شدن پنج هزار تن ذرت دپو شده در گمرک

معاون فنی گمرک گفت: پنج هزار تن ذرت که طی سال‌های ۹۲ تا ۹۹ در انبار‌های بنادر جنوبی و شمالی کشور دپو شده بودند، فاسد شده است.
آقای مهرداد جمال ارونقی،افزود: پنج هزار تن ذرت در بنادر شمالی و جنوبی کشور یا انبار‌های مراجع تحویل گیرنده، ظرف سال‌های ۹۲ تا ۹۹ دپو شده اند که در حال حاضر همه آن‌ها فاسد شده و باید هرچه زودتر فکری به حال این محموله‌ها شود.

وی ادامه داد: گمرک بار‌ها درخصوص امکان فساد کالا‌های اساسی موجود در بنادر و گمرکات به مراجع ذیربط در دولت گذشته هشدار داده بود، اما متاسفانه هیچ توجهی به هشدار‌های این سازمان طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ نشد و نتیجه اش امروز فاسد شدن این حجم از کالا‌های اساسی است.

آقای ارونقی گفت: علاوه بر موارد فوق دو هزار و ۸۱۷ تن جوی دامی هم در ماه‌های پایانی سال ۹۹ وارد کشور شده و در سال ۱۴۰۰ اظهار,، اما به دلیل عدم تامین ارز، در آستانه فساد قرار گرفته است.

وی افزود: ضمن اینکه ۱۸ هزار تن ذرت هم در بندر امیرآباد و ۴ هزار تن ذرت در بندر نوشهر رسوب کرده که از سال ۹۸ به بعد اقدام اساسی هم برای تعیین تکلیف این کالا‌ها صورت نگرفته است.

معاون فنی گمرک تاکید کرد: باید توجه داشت که فساد این اقلام از کالا‌های اساسی هیچ ارتباطی با دولت فعلی یعنی دولت سیزدهم ندارد و همه این اقلام در سال‌های پیش و دولت قبل فساد شده اند.

منبع: itpnews

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   صادرات تخم مرغ رکورد زد

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

تخم مرغ ایران وارد روسیه می شود

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ …