جمعه , 31 فروردین 1403 - 7:41 بعد از ظهر

عملیات ضربتی حمل 1.2میلیون تن نهاده‌ دامی از بندر امام خمینی(ره) شروع شد

به گزارش خبر گزاری فصل تجارت:

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: عملیات ضربتی و فوری حمل 1.2 میلیون تن نهاده‌ دامی از بندر امام خمینی(ره) به سراسر کشور از روز شنبه شروع شد.
حمید بدوی افزود: برای حمل این میزان نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا، ذرت و جو، از شبکه یکپارچه حمل ونقل جاده‌ای و ریلی استفاده شده است.
وی گفت: حمل روزانه 14 تا 15 هزار تن نهاده‌ دامی از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور برنامه‌ریزی شده ولی با گسیل صدها دستگاه کامیون و تریلر به بندر امام خمینی(ره) امیدواریم حمل روزانه نهاده‌های دامی به 30هزار تن برسد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون 6.2 میلیون تن نهاده‌ دامی در انبارها و لنگرگاه‌های بندر امام خمینی(ره) متعلق به شرکت دولتی پشتیبانی امور دام وابسته به وزارت جهادکشاورزی و شرکت‌های بخش خصوصی وجود دارد افزود:موانع تاخیر در حمل نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی(ره) در حال برطرف شدن است و به زودی تعدادی از کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی از لنگرگاه به سمت اسکله “فله بار” مجتمع بندری امام خمینی(ره) حرکت می‌کنند.
به گفته بدوی، هم‌اکنون 22 فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) در انتظار تخلیه محموله‌های خود هستند.
حدود 80 درصد حجم کالاهای اساسی (نهاده‌های دامی وغلات) مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد می شود.
در هفت ماه نخست امسال حدود 8.6میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده است.
بندر امام خمینی (ره) بزرگترین و پرترافیک‌ترین بندرعملیاتی کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
این بندر راهبردی که در 120 کیلومتری جنوب اهواز و در ساحل شمال غرب خلیج فارس در خور موسی واقع شده، ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 50 میلیون کالاهای نفتی و غیرنفتی را دارد.
هفته گذشته بازرس کل خوزستان و رییس کل دادگستری خوزستان برای بررسی تاخیر در حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) از این مجتمع بندری دیدن کردند.
شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   ارز 4200 تومانی، قیمت نهاده ها را کاهش نداد

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به شرایط تولید، خرید و جمع آوری ۳۰ …