جمعه , 31 فروردین 1403 - 2:07 بعد از ظهر

علت‌ مهم ناکارآمدی در توزیع نهاده دامی ضعف در حمل و نقل است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: علت‌ مهم ناکارآمدی در توزیع نهاده دامی ضعف در حمل و نقل است، برای رفع مشکلات این سیستم باید از تمامی ظرفیت‌های ریلی و جاده‌ای استفاده شود.

احد آزادی‌خواه در جمع خبرنگاران در تشریح نشست امروز -سه‌شنبه -کمیسیون کشاورزی گفت: دستور کار نشست امروز کمیسیون کشاورزی در خصوص بررسی وضعیت حمل نهاده‌های دامی از بنادر کشور بود که در این نشست رئیس سازمان بنادر، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیرعامل شرکت راه‌آهن و معاون حقوقی و پارلمانی وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از نشست ۲۷ تیرماه سال جاری کمیسیون کشاورزی مشخص شد که یکی از علت‌های مهم ناکارآمدی در توزیع نهاده دامی ضعف در حمل و نقل است، ادامه داد: مقرر شده بود که در این راستای رفع ضعف در سیستم حمل و نقل نهاده‌های دامی از تمامی ظرفیت‌های ریلی و جاده‌ای استفاده شود.

وی با بیان اینکه در نشست امروز مشخص شد که معدل حمل و نقل نهاده‌های دامی در مقایسه با تیرماه سال جاری رشد قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: میزان خروجی نهاده‌های دامی با استفاده از شبکه حمل و نقل ریلی از ۸۰ واگن در روز به ۱۶۰ واگن افزایش پیدا کرده است و ظرفیت حمل تا ۴۰۰واگن در روز وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: حمل و نقل نهاده‌های دامی با استفاده از کامیون پس از ارائه مشوق‌هایی مانند در اختیار قراردادن روغن و لاستیک به بیش از  ۲هزار و ۳۰۰ کامیون در روز افزایش پیدا کرده است اما این وضعیت کماکان رضایت بخش نیست.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   تصمیم گیری درباره تخصیص ارز به واردات نهاده های دامی تا پایان مهر

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مقرر شد صبح فردا با حضور مسئولین ذی‌ربط برنامه مدونی در زمینه حمل و توزیع نهاده‌های دامی تهیه می‌شود تا بر اساس آن حرکت کنیم، بخش‌های مقصر در حوزه توزیع نهاده‌های دامی به مردم معرفی می‌شوند.

منبع: itpnews

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به شرایط تولید، خرید و جمع آوری ۳۰ …