پنجشنبه , 30 فروردین 1403 - 5:26 بعد از ظهر

شرکت بازرگانی دولتی ایران: کالاهای اساسی مورد نیاز سال ۱۴۰۱ تأمین شد

شرکت بازرگانی دولتی ایران:

کالاهای اساسی مورد نیاز سال ۱۴۰۱ تأمین شد

شرکت بازرگانی دولتی ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: با تأمین به‌موقع کالاهای اساسی از محل منابع داخلی و خارجی، میزان خرید گندم، برنج، روغن و شکر به حد مطلوبی رسیده است و تا پایان سال، پاسخگوی نیاز مصرفی کشور خواهد بود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا)؛به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ با تداوم اجرای برنامه‌های تأمین، علاوه بر خرید گسترده و  تضمینی گندم و دانه‌های روغنی به صورت گسترده و ذخیره‌سازی این محصولات، حجم انبوهی از کالاهای اساسی شامل: گندم، برنج، روغن و شکر نیز از ابتدایِ سالِ جاری از خارج، خریداری،  وارد و ذخیره شده و به این ترتیب، نیاز مصرفی سال ۱۴۰۱ کشور تأمین شده است.

 

برای تداوم زنجیره تأمین کالاهای اساسی، خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در داخل همچنان ادامه دارد، ضمن اینکه واردات کالاهای ضروری نیز از طریق مبادی ورودی و بنادر جنوبی و شمالی به کشور در جریان است.

 

امسال همچنین برای تأمین نیاز مصرفی مردم و تنظیم بازار، بیش از دو و نیم میلیون تن انواع کالاهای اساسی در اقصی نقاط کشور توزیع شده که در این میان، بیش از دو میلیون تن گندم برای مصارف واحدهای صنف و صنعت و نانوایی‌ها به این واحدها اختصاص یافته است.

 

از ابتدای سال جاری تا نیمه خرداد، ۱۸۰ هزار تن شکر سفید و خام، ۱۴۵ هزار تن انواع برنج خارجی و ۸۷ هزار تن انواع روغن خام در ۳۱ استان کشور توزیع شده است.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   قیمت روز تخم مرغ تاریخ 1401/11/23

منبع: اگنا

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به شرایط تولید، خرید و جمع آوری ۳۰ …