پنجشنبه , 30 فروردین 1403 - 4:09 بعد از ظهر

رئیس سازمان دامپزشکی عنوان کرد مقابله با بیماریهای دام و طیور قبل از ورود به کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: قبلا وقتی بیماری وارد کشور می‌شد تا شناسایی، تولید کیت تشخیصی و مبارزه با بیماری دو سال زمان می برد. اکنون در تلاشیم قبل از ورود هر بیماری از کشورهای همسایه فرایند مطالعه و برنامه ریزی مقابله‌ای را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، سید محمد آقامیری در هشتمین کنگره بین المللی دامپزشکی طیور با بیان اینکه پروتکل‌های سازمان دامپزشکی کشور مربوط به سالیان گذشته است که سازمان دامپزشکی در اجرا و توسعه آن عمل می کند، اظهار کرد: سازمان نگاه ویژه ای به بیماری‌های دام، طیور و آبزیان پیدا کرده به طوری که برای مبارزه با بیماری ها از حالت تدافعی خارج شویم و  به سمت حالت تهاجمی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: قبلا بیماری وارد کشور می شد و تا شناسایی، تولید کیت تشخیصی و مبارزه با بیماری دو سال زمان می برد. اکنون در تلاشیم قبل از ورود هر بیماری از کشورهای همسایه فرایند مطالعه و برنامه ریزی مقابله‌ای را داشته باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی درباره کم شدن فاصله دانشگاه تا صنعت نیز گفت: امروز تلاش داریم فاصله دانشگاه تا اجرا را کاهش دهیم.

آقامیری با اشاره به اینکه در حوزه بیماری‌های طیور اختلاف نظر وجود دارد، عنوان کرد: اکنون برخی بر این باورند تزریق و استفاده واکسن آنفلوانزای پرندگان ضرورت ندارد، اما ما هنوز مطلب قطعی در این مورد نداریم. تمام دستورالعمل های سازمان دامپزشکی بیانگر این است که مرغ ما یک پا ندارد و از علوم روز دنیا در این زمینه بهره می بریم.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   آیا حشرات یک منبع پروتئین خوراکی با دوام برای حیوانات محسوب می شوند؟

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به شرایط تولید، خرید و جمع آوری ۳۰ …