جمعه , 10 فروردین 1403 - 12:18 بعد از ظهر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند از واکسنه شدن ۴۲هزار قطعه طیور بومی در شهرستان خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، محمد کاظم گلشنی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح واکسیناسیون بیماری نیوکاسل بومی در هفته گذشته به پایان رسید و تمامی ۴۲هزار طیور بومی در روستاهای سطح شهرستان علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.
وی افزود: در حال حاضر موضوع آنفلوآنزا با توجه به فرارسیدن فصول سرد سال و احتمال افزایش شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان باید مطرح شود.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دماوند گفت: از مردم و شهروندان و روستاییان تقاضا داریم که حتی‌المقدور پرنده‌های بومی را در خانه نگهداری نکنند و اگر قصد دارند در باغ نگهداری کنند در محیطی محصور باشد و ارتباط با پرنده‌های آزادپرواز و مهاجر نداشته باشند زیرا به احتمال زیاد ممکن است پرندگان مهاجر مخزن بیماری باشند و انتقال صورت گیرد.
گلشنی ادامه داد: اگر مردم موارد مشکوک به بیماری از قبیل کبودی تاج در مرغ و خروس مشاهده کردند مراتب را به دامپزشکی یا نزدیکترین مرکز بهداشت یا دهیاری‌ها اعلام کنند تا اقدامات سریع را انجام دهیم.
وی تصریح کرد: در خصوص تهیه مایحتاج مرغ نیز مردم از مراکز مجاز و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند و این مرغ‌ها باید بسته بندی شده باشند و آرم سازمان دامپزشکی و کد بهداشتی بر روی آن درج شده باشد چراکه نشان می‌دهد مرغ سالم است و مبدا معتبری داشته است.
شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد قیمت هر شانه تخم مرغ به کمتر از نرخ مصوب رسید

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

تخم مرغ ایران وارد روسیه می شود

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ …