جمعه , 10 فروردین 1403 - 6:01 بعد از ظهر

ذخایر نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی(ره) مطلوب است

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با اشاره به ذخایر مطمئن نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی(ره)به ویژه ذرت گفت: مسیر تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور هموار است.
حمید بدوی افزود:هم اکنون شرکت پشتیبانی امور دام کشور تنها در انبارهای بندر امام خمینی(ره) حدود ۵۰۰هزار ذرت دامی بدون احتساب ذخایر بخش خصوصی موجودی دارد، این در حالی است که حجم زیادی از ذخایر نهاده‌های دامی در بنادر چابهار و شهید رجایی وجود دارد که در حال حمل به سایر نقاط کشور هستند.
وی گفت: بخش مهمی از حجم ذخایر ذرت دامی در انبارهای داخلی کشور وجود دارد و از این حیث جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان به عنوان نماینده ناظر شرکت پشتیبانی امور دام کشور در بندر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه واردات نهاده‌های دامی مورد نیاز به ویژه ذرت از کشورهای مختلف توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور و شرکت‌های بخش خصوصی تامین می‌شود ، شایعه کمبود یا گرانی ذرت در بازار را رد کرد.
۱۰ کشتی حامل گندم و جو در اسکله بندرامام خمینی(ره)
وی ادامه داد: هم اکنون ۱۰ فروند کشتی حامل ذرت و جو در اسکله و لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) در انتظار یا در حال تخلیه محموله خود هستند و چندین کشتی حامل نهاده دامی دیگر در مسیر رسیدن به این بندر هستند.
مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان افزود: به دلیل ذخایر قابل اتکا ، هیچ گونه نگرانی از تامین نهاده‌های دامی به ویژه ذرت و جو نیست.
اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد:از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۷ میلیون تن کالاهای اساسی (نهاده های دامی و غلات) از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شده که در مقایسه با مدت ۲۲ درصد افزایش نشان می دهد.
حدود ۲.۱میلیون تن نهاده دامی و غلات در بندر امام خمینی(ره) وجود دارد که با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار است تا پایان اسفند به صورت ضربتی به نقاط مختلف کشور حمل شود.
خشکسالی در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و کاهش چشمگیر محصولات کشاورزی به ویژه گندم و جو در کشور، میزان واردات غلات و نهادهای دامی را افزایش داده است.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   قیمت تخم‌مرغ در بازار شانه‌ای ۱۱۰ هزار تومان/ایران دومین تولیدکننده تخم‌مرغ ارزان در جهان

منبع: itpnews

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

تخم مرغ ایران وارد روسیه می شود

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ …