شنبه , 1 اردیبهشت 1403 - 2:31 قبل از ظهر

حمایت 16 میلیون دلاری برای توسعۀ مزارع پرورش حشرات

کمپانی Better Origin که یک شرکت انگلیسی تکنولوژی کشاورزی است به منظور توسعه و پرورش آسان تر و اتوماتیک فارم های پرورش حشرات 16 میلیون دلار هزینه جمع آوری کرد.
این کمپانی مینی فارم هایی را ایجاد کرده که با جمع آوری بقایا و ضایعات از سوپرمارکت های محلی و تبدیل آن به خوراک دامِ با کیفیت و ماندگار، نیاز این صنعت به حمل و نقل و جابجایی خوراک دام در سر تا سر جهان را رفع کرده است.
استفاده از هوش مصنوعی و دستگاه اتوماتیک
کانتینرهای پرورش حشرات همانند طبیعت عمل می کنند یعنی حشرات از بقایای غذا تغذیه می کنند و به مواد مغذی مورد نیاز برای حیوانات مزارع تبدیل می شوند. با بهره گیری از هوش مصنوعی و اتوماسیون این چرخه برای تولید لارو مگس های سیاه بهتر عمل می کند.
کمپانی Better Origin مدعی است که کانتینرهای 1 متر مربع پرورش حشرات او – که X1 عنوان دارند – قادر به تولید همانقدر خوراک است که در مزرعه ای به وسعت 1500 متر مربع تولید می گردد!
دسامبر گذشته این کمپانی با Morrisons تولید کنندۀ بزرگ تخم مرغ و پرورش مرغ تخم گذار در محوطۀ باز، قراردادی امضا کرد تا 10 مینی فارم پرورش حشرات برای تغذیۀ طیور در اختیار آنها قرار دهد.
این قرارداد معادلِ نجات کرۀ زمین از انتشار سالیانۀ 5737 تُن گاز دی اکسید کربن – برابر با حذفِ 1240 ماشین از جاده ها و همچنین کاهش 1500 تُن ضایعات غذایی است!
Miha Pipan مؤسس و مدیر ارشد کمپانی Better Origin در این خصوص می گوید: ” در چرخۀ زنجیرۀ غذایی، لارو حشرات به صورت یک مکانیسم طبیعی برای تبدیل ضایعات به مواد مغذی حیاتی عمل می کنند. آنها همانند پل ارتباطی بین ضایعات و غذا هستند و ما در واقع با استفاده از همین پل ارتباطی، تولید غذا را افزایش و ضایعات غذایی را کاهش می دهیم!”

سرمایه هایی که جمع آوری شده و توسط کمپانی اروپایی سرمایه گذاری های خطرپذیر Balderton و با حمایت سرمایه گذاران فعلی Fly Ventures و Metavallon VC. صورت گرفته برای توسعۀ تیم و استخدام در بخش مهندسی، بیولوژی، بازاریابی و اپراتوری هزینه خواهد شد.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   دستورالعمل اولویت صدور موافقت اصولی واحدهای مرغداری و جوجه کشی

منبع:itpnews

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به شرایط تولید، خرید و جمع آوری ۳۰ …