جمعه , 31 فروردین 1403 - 9:41 قبل از ظهر

تولید دام و طیور خراسان رضوی مازاد بر نیاز این استان است

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون میزان تولید در بخش دام و طیور استان مازاد بر نیاز و روند تولید عادی است.

محمدرضا اورانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در بخش گوشت قرمز، تخم مرغ و شیر دارای مازاد تولید نسبت به مصرف داخل استان هستیم.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی و برآورد انجام شده تا آخر سال جاری ۲۱ هزارتن گوشت قرمز و ۳۰۰ هزار تن شیر در استان خراسان رضوی تولید خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده ماهانه ۹ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌شود و به این ترتیب پیش بینی شده تا پایان سال حدود ۲۵ تا ۲۷ میلیون جوجه ریزی در استان انجام خواهد شد.

اورانی افزود: بر این اساس تا پایان سال همانند امروز میانگین روزی ۵۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تولید می شود.

رییس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت همچنین در حال حاضر روزانه ۳۶۰تن تخم مرغ در استان تولید می شود که در این بخش هم مانند گوشت قرمز و شیر مازاد بر نیاز تولید می شود.

۱۰ درصد جمعیت دامی کشور به تعداد ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است و سالانه به طور متوسط ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود.

هزار و ۴۰۰ واحد تولیدکننده مرغ گوشتی با ظرفیت تولید هر دوره ۲۶ میلیون قطعه در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارد.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   واردات نهاده‌های دامی از برزیل رو به کاهش است

منبع: itpnews

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به شرایط تولید، خرید و جمع آوری ۳۰ …