جمعه , 10 فروردین 1403 - 3:08 بعد از ظهر

توزیع نهاده دامی به ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تن رسید

حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تا پایان آبان، ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تن نهاده دامی در سامانه بازارگاه توزیع شده است. براین اساس معاونت امور دام وزارت جهاد سهمیه دامداران گاو شیری، گاو صنعتی و مرغداران را مشخص و بر مبنای آن نهاده در اختیارشان قرار گرفته است و از ابتدای سال تاکنون تولیدکننده ای نیست که سهمیه خود را دریافت نکرده باشد.

آخرین جزئیات توزیع نهاده در سامانه بازارگاه

عباسی معروفان ادامه داد: اختلالات حمل و نقل یکی از علل تاخیر توزیع نهاده است چرا که کامیون داران علاقه ای به مسیرهای استان های مرکزی همچون اصفهان را به دلیل عدم پرداخت یا میزان کم کرایه پشت بارنامه ندارند و تنها با ابزار دستوری اقدام به این کار می کنند.

او گفت: در برخی مواقع ممکن است عدم تکمیل منابع ارزی منجر به تاخیر در توزیع نهاده شود، اما به رغم تمامی مشکلات ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تن نهاده از ابتدای سال توزیع شده، در حالی که در مدت مشابه سال قبل این رقم ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد ادامه داد: بنابر آمار توزیع نهاده دامی نسبت به سال قبل ۶۰ درصد رشد داشته است که با این وجود مصرف ناشی از شرایط خشکسالی افزایش یافته یا تولیدکنندگان به دنبال ذخیره هستند، اما آنچه مسلم است بر مبنای جیره های اعلامی نهاده دریافت کردند.

به گفته او، بنابر آمار ۸ ماهه از ابتدای سال تا پایان آبان ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تن نهاده در سامانه بازارگاه توزیع شده است که بیش از ۶ میلیون تن ذرت و مابقی کنجاله سویا و جو بوده است.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   ۵ کشتی سویا در آستانه ورود به کشور

عباسی معروفان در پایان ‌گفت: در برخی مقاطع تاخیر در توزیع نهاده ناشی از کمبود کامیون یا مشکلات حوزه حمل، ارتباطی به واردکنندگان ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

تخم مرغ ایران وارد روسیه می شود

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ …