جمعه , 10 فروردین 1403 - 5:56 بعد از ظهر

تخم‌مرغ را دانه ای چند بخریم؟

به گزارش مرکز اطلاع رسانی طیور ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ فله را یک هزار و ۵۰۰ تومان و بسته بندی را یک هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کننده اعلام کرد.
حمیدرضا کاشانی گفت: علی رغم مازاد ۵ تا ۱۰ درصدی تولید و پیش بینی افزایش این میزان ناشی از رسیدن گله‌های جوان به تولید، واردات تخم مرغ در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اتحادیه در شهریور برای تنظیم بازار خود پیشنهاد واردات تخم مرغ به مدت یک ماه را داد که به رغم معدوم سازی و فاسد شدن بخشی از تخم مرغ‌های وارداتی ناشی از کیفیت پایین این امر همچنان در حال انجام است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ در مرغداری ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان و در برخی استان‌ها کمتر از این رقم است که این امر بیانگر افزایش تولید و رسیدن گله های جوان به تولید است.

بنابر اعلام اتحادیه مرغداران میهن از ابتدای مهر تاکنون بیش از ۱۰ هزار تن تخم مرغ وارد شده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن قیمت منطقی هر عدد تخم مرغ فله را یک هزار و ۵۰۰ تومان و بسته بندی را یک هزار و ۹۰۰ تومان برای مصرف کننده اعلام کرد.

گزارش‌های میدانی از سطح شهر نشان می‌دهد که هر عدد تخم مرغ فله ۲ هزار تا ۲ هزار و ۳۰۰ تومان و تخم مرغ بسته بندی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ تومان است که با نرخ مصوب فاصله معناداری دارد.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   عدم تدبیر در تامین نهاده‌ها شوک قیمتی ایجاد می‌کند

او بیان کرد: با توجه به افزایش تولید و پیش بینی اُفت قیمت تخم مرغ از ۲۰ اسفند هشدارهای لازم را به مسئولان دولتی داده‌ایم که ضمن توقف واردات، ذخیره سازی تخم مرغ و صادرات را در دستور کار خود قرار دهند.

طبق اعلام مسئولان اتحادیه مرغ تخم‌گذار روزانه ۳ هزار و ۱۰۰ تا ۳ هزار و ۲۰۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود که اگر مسئولان مربوطه تدابیری برای مازاد تولید نیندیشند، بدون تردید در ۵ ماه ابتدای سال آینده صنعت طیور زیان سنگینی متحمل می‌شود، به طوری که بسیاری از مرغداران از گردونه تولید خارج می‌شوند.

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

تخم مرغ ایران وارد روسیه می شود

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که اولین محموله تخم مرغ …