سه شنبه , 28 فروردین 1403 - 2:35 بعد از ظهر

گزارشی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و آنگارا نداشتیم

به گزارش خبر گزاری ایرنا:

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: وضعیت مسوولان فنی حوزه دامپزشکی به دستور رئیس جمهوری به‌زودی ساماندهی می‌شود.
«حامد زارعی» امروز درباره تعیین‌تکلیف حقوق مسوولان فنی حوزه دامپزشکی توسط دولت افزود: این موضوع چند وجهی و مورد مناقشه در سال‌های قبل بوده است و مسوولان فنی و کارفرمایان درگیر این موضوع هستند.
رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین اهداف ما در سازمان نظام دامپزشکی این است که مسوولان فنی و بهداشتی را ساماندهی کنیم.
زارعی تصریح‌کرد: چیزی که در حال حاضر اجرا می شود از لحاظ حرفه ای و حق و حقوق این افراد قابل توجیه نیست، زیرا ناظر بهداشتی حقوقش را از کسی می گیرد که بر فرایند کار وی او نظارت می کند و این درست نیست.
وی ادامه‌داد: مقاومت‌های زیادی در این بخش وجود دارد، از جمله سازوکارهایی که از لحاظ قانون کار، بیمه و مالیات اتفاق می افتد نیز در این حوزه ها سنگ اندازی ایجاد می کند.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: در دولت اقداماتی را در این زمینه شروع شده و آیین نامه های آن در حال تدوین است.
وی اضافه‌کرد: جلسات و مذاکرات با کارفرمایان انجام شده و در حال پیاده سازی نظام رتبه بندی مسوولان فنی هستیم که براساس رتبه بندی جدید حقوق های متفاوتی نیز خواهند داشت.
وی ادامه‌داد: مسوولان فنی بنا بر سابقه، توانایی ها، صلاحیت ها و جایی که مشغول به‌کارند، حقوق متفاوت دریافت خواهند کرد.
زارعی افزود: برنامه داریم تا آخر سال یا اوایل سال آینده این کار را انجام دهیم. دولت و رییس جمهوری به‌شدت پیگیر این موضوع هستند زیرا یکی از اصول فساد ستیزی و کمک به عدالت محوری این بخش است.
وی گفت: با وجود اینکه اینکه مسوولان فنی ما از حقوق کمی برخورداند و تحت فشار قراردادهای تحمیلی برخی کارفرمایان هستند، تخلفاتی که به ما ارجاع می شود کمتر از سایر بخش‌ها است.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی اظهارداشت: اکنون بین هشت‌ تا ۱۰هزار مسوول فنی در کشور مشغول فعالیت هستند.
گوشت های گرم وارداتی سالم است
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور درباره سلامت و کیفیت گوشت‌های وارداتی گفت: به‌طور حتم پروتکل‌های بهداشتی در قرنطینه ها و مجوزهایی که این گوشت ها برای واردات کسب می کنند توسط سازمان دامپزشکی کشور و مسوولان فنی بهداشتی نظام دامپزشکی اجرایی می‌شود.
وی اضافه‌کرد: گوشت هایی که از مرزها وارد می شود همه مجوزهای لازم بهداشتی و سلامت را کسب کرده است.
زارعی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد پروتکل های خاص خود را دارند که هرکدام بر اساس آنها بر کیفیت و سلامت مواد غذایی نظارت می‌کنند.
گزارشی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نداریم
رئیس سازمان نظام دامپزشکی درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و انگارا، گفت: هر دو بیماری خطرناک هستند و برای صنعت طیور مشکلاتی ایجاد می کنند.
وی اضافه کرد: اکنون تنها مرجع رسمی انتشار آمار ابتلا و تلفات سازمان دامپزشکی است، اما امسال با تشکیل ستاد ملی آنفلوانزا کانون این بیماری را در کشور نداشتیم.
رییس سازمان نظام دامپزشکی گفت: با وجود اینکه همه کشورهای همسایه و منطقه درگیر این بیماری هستند، ما درگیری خاصی نداشتیم و در مورد بیماری آنگارا نیز موضوع به همین شکل است.
افتتاح نخستین پارک فناوری در حوزه دامپزشکی کشور، به‌زودی
زارعی، از افتتاح نخستین پارک علم و فناوری تخصصی حوزه دامپزشکی توسط بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: وجود این پارک بستری مناسب برای حضور شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها است.
شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   ماجرای توزیع تخم‌مرغ‌های فاسد در بازار چیست؟!

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

کاهش قیمت تخم مرغ مرغداران را حذف می کند.

حمیدرضا کاشانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن درخصوص علت کاهش قیمت تخم مرغ در میادین …