جمعه , 31 فروردین 1403 - 12:44 بعد از ظهر

امسال چه میزان نهاده دامی از بندرامام وارد کشور شد؟

ایسنا/خوزستان مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان از واردات بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ تن نهاده دامی به وسیله ۷۱ فروند کشتی اقیانوس پیما به کشور خبر داد و گفت: ۷ فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه مجتمع بندری امام خمینی در انتظار تخلیه هستند.

حمید بدوی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت واردات نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ فروند کشتی اقیانوس پیما بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ تن نهاده دامی را داخل کشور وارد کرده‌اند.

وی افزود: این میزان نهاده دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور خریداری شده و به وسیله این کشتی‌های اقیانوس پیما وارد کشور و در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: از این میزان نهاده دامی تخلیه شده در بندر امام، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده دامی به وسیله کامیون و قطار باری به سایر نقاط کشور ارسال و بقیه آن نیز در حال حمل است.

بدوی عنوان کرد: نهاده‌های دامی شامل کنجاله سویا، جو دامی، ذرت و دانه روغنی سویا است که از کشورهای برزیل، هندوستان، رومانی، صربستان و اوکراین خریداری شده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان ادامه داد: در حال حاضر ۷ فروند کشتی اقیانوس پیما حامل ۴۶۵ هزار تن نهاده دامی در لنگرگاه مجتمع بندری امام خمینی (ره) هستند که تا پایان امسال با رفع مسایل ارزی و اسنادی محموله آن‌ها تخلیه خواهد شد.

وی افزود: امسال بخش مهمی از واردات نهاده‌های دامی توسط شرکت‌های بخش خصوصی در بندر امام وارد کشور شده و بخش دیگر آن نیز توسط شرکت‌های دولتی به منظور کنترل شرایط و تامین نیاز انجام شده است.

شاید این مطلب هم مورد نظر شما باشد :   گروه مطالعات و پژوهش های فدراسیون طیور ایران با همکاری اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران بررسی و نقد دیدگاه های مرتبط با ضرورت حذف ارز ترجیحی مربوط به کالاهای اساسی

درباره ی نویسنده

مطلب پیشنهادی

ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به شرایط تولید، خرید و جمع آوری ۳۰ …